Palautteen antaminen ja vastaanottaminen

Puhtia palautteeseen!

Valmennuksen tyyppi

Livevalmennus tai livewebinaari

Millainen palautteen antaja ja vastaanottaja sinä olet? Moni meistä hyötyy palautevalmennuksesta. Ammattimainen palaute vauhdittaa työssä oppimista ja parantaa työhyvinvointia, motivoitumista ja työn tuloksia.

 

Valmennuksen kuvaus

Tyytyväisyyden ja kiitollisuuden selkeät ilmaukset ovat tehokas tapa johtaa ihmisiä ja ylläpitää menestystä. Valmentava esihenkilö varmistaa, että jokainen tietää, milloin oma panos on riittävä.

Toki on tärkeää, että esihenkilö uskaltaa ja osaa selkeästi ilmaista palautteensaajan kehittämiskohteet.  Korjaavan palautteen määrän kanssa saa kuitenkin olla tarkkana. Oletko kuullut 70/30 -säännöstä? Säännön mukaan taidon oppimisessa tarvitaan 70 % kannustavaa palautetta.  30 % korjaavaa palautetta riittää. Nykypäivän ammattiosaajat tunnistavat omat kehittämiskohteensa itsekin varsin hyvin. Osaatko toimia sparraajana?

Entä mitä sinussa tapahtuu silloin, kun saat palautetta? Kun kehuja tai kritiikkiä tulee osaksesi. Mikä on tapasi reagoida korjaavaan palautteeseen? Osaatko ottaa kiitoksen vastaan ja hyödyntää omia vahvuuksiasi? Parhaimmillaan palautekeskustelu on dialogista vuoropuhelua, johon molemmat osapuolet osallistuvat tasavertaisina.

 

Palautteen antaminen ja vastaanottaminen -valmennus on tarkoitettu esihenkilöille ja erilaisten projektiryhmien vetäjille. Se laajentaa esimiesvalmennuksen sisältöä. Valmennus voidaan kohdentaa myös koko tiimille, johtoryhmälle tai muille työryhmille. Valmennus on osallistavaa ja sisältää paljon taitoharjoittelua. Teoriatieto tarjotaan napakoina tietoiskuina.

Organisaatiokohtaiset valmennuksemme räätälöidään juuri sinun henkilöstösi tarpeisiin. Valmennus voidaan toteuttaa osin etänä.

Valmennuksen sisältöjä
  • Palaute muutoksen moottorina
  • Palautetyhjiöstä palautteen aktiiviseen pyytämiseen ja antamiseen
  • Rakentavan palautteen elementit
  • Dialogiin pyrkivän sparrauskeskustelun ohjaaminen
  • Tunteiden kohtaaminen ja rakentava käsittely
  • Palautteen vastaanottaminen ja hyödyntämien
  • Kuuntelemisen taidot
  • Yhteyden säilyttäminen haastavissa palautekeskusteluissa
  • Itsearvioinnin ja kehittymisen tukeminen

Saat valmennuksesta

  • Vaikuttavuutta sanoillesi, kun haluat muutosta työyhteisössä
  • Itsevarmuutta puuttua, kun työntekijän työsuoritus poikkeaa sovitusta
  • Oppeja jämäkkään ja suoraan palautepuheeseen
  • Selkeyttä kiitollisuuden ja tyytyväisyyden esittämiseen
  • Vuorovaikutustaitoja, jotta tulet palautekeskusteluissa kuulluksi ja ymmärretyksi niin kuin haluat
  • Rohkeutta pyytää ja ottaa vastaan palautetta omasta toiminnasta

Valmentajat

Sirpa Puolakka

Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori, Työyhteisösovittelija

Olen toiminut työyhteisövalmentajana ja yhteistyön kehittäjänä vuodesta 1999 lähtien sekä työyhteisösovittelijana vuodesta 2009. Koulutukseltani olen YTM, sosiaalipsykologi. Opiskelen ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi, valmistun kesäkuussa 2025.

Teija Mykrä

Toimitusjohtaja, Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori

Olen toiminut sekä yksityisen että julkisen puolen valmentajana erityisesti viestinnän ja vuorovaikutuksen saralla vuodesta 1996 lähtien. Koulutukseltani olen FM (puheviestintä).

Kiinnostuitko? Lähetä meille tarjouspyyntö.

Yhteydenottolomake

Jaa eteenpäin

Asiakkaitamme

Palautetta asiakkailtamme

Olemme vuosien varrella saaneet asiakkailtamme loistavaa palautetta. Tutustu kommentteihin ja jätä halutessasi omasi

Lue lisää

4,4
4,4 out of 5 stars (based on 324 reviews)
5 tähteä40%
4 tähteä59%
3 tähteä1%
2 tähteä0%
1 tähti0%