Valmennuksen tyyppi
Livevalmennus tai livewebinaariMillainen palautteen antaja ja vastaanottaja sinä olet? Moni meistä hyötyy palautevalmennuksesta. Ammattimainen palaute vauhdittaa työssä oppimista ja parantaa työhyvinvointia, motivoitumista ja työn tuloksia.
Valmennuksen kuvaus
Tyytyväisyyden ja kiitollisuuden selkeät ilmaukset ovat tehokas tapa johtaa ihmisiä ja ylläpitää menestystä. Valmentava esihenkilö varmistaa, että jokainen tietää, milloin oma panos on riittävä.
Toki on tärkeää, että esihenkilö uskaltaa ja osaa selkeästi ilmaista palautteensaajan kehittämiskohteet. Korjaavan palautteen määrän kanssa saa kuitenkin olla tarkkana. Oletko kuullut 70/30 -säännöstä? Säännön mukaan taidon oppimisessa tarvitaan 70 % kannustavaa palautetta. 30 % korjaavaa palautetta riittää. Nykypäivän ammattiosaajat tunnistavat omat kehittämiskohteensa itsekin varsin hyvin. Osaatko toimia sparraajana?
Entä mitä sinussa tapahtuu silloin, kun saat palautetta? Kun kehuja tai kritiikkiä tulee osaksesi. Mikä on tapasi reagoida korjaavaan palautteeseen? Osaatko ottaa kiitoksen vastaan ja hyödyntää omia vahvuuksiasi? Parhaimmillaan palautekeskustelu on dialogista vuoropuhelua, johon molemmat osapuolet osallistuvat tasavertaisina.
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen -valmennus on tarkoitettu esihenkilöille ja erilaisten projektiryhmien vetäjille. Se laajentaa esimiesvalmennuksen sisältöä. Valmennus voidaan kohdentaa myös koko tiimille, johtoryhmälle tai muille työryhmille. Valmennus on osallistavaa ja sisältää paljon taitoharjoittelua. Teoriatieto tarjotaan napakoina tietoiskuina.
Organisaatiokohtaiset valmennuksemme räätälöidään juuri sinun henkilöstösi tarpeisiin. Valmennus voidaan toteuttaa osin etänä.
Valmennuksen sisältöjä
- Palaute muutoksen moottorina
- Palautetyhjiöstä palautteen aktiiviseen pyytämiseen ja antamiseen
- Rakentavan palautteen elementit
- Dialogiin pyrkivän sparrauskeskustelun ohjaaminen
- Tunteiden kohtaaminen ja rakentava käsittely
- Palautteen vastaanottaminen ja hyödyntämien
- Kuuntelemisen taidot
- Yhteyden säilyttäminen haastavissa palautekeskusteluissa
- Itsearvioinnin ja kehittymisen tukeminen
Saat valmennuksesta
- Vaikuttavuutta sanoillesi, kun haluat muutosta työyhteisössä
- Itsevarmuutta puuttua, kun työntekijän työsuoritus poikkeaa sovitusta
- Oppeja jämäkkään ja suoraan palautepuheeseen
- Selkeyttä kiitollisuuden ja tyytyväisyyden esittämiseen
- Vuorovaikutustaitoja, jotta tulet palautekeskusteluissa kuulluksi ja ymmärretyksi niin kuin haluat
- Rohkeutta pyytää ja ottaa vastaan palautetta omasta toiminnasta
Valmentajat
Sirpa Puolakka
Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori, Työyhteisösovittelija
Olen toiminut työyhteisövalmentajana ja yhteistyön kehittäjänä vuodesta 1999 lähtien sekä työyhteisösovittelijana vuodesta 2009. Koulutukseltani olen YTM, sosiaalipsykologi. Opiskelen ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi, valmistun kesäkuussa 2025.
Teija Mykrä
Toimitusjohtaja, Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori
Olen toiminut sekä yksityisen että julkisen puolen valmentajana erityisesti viestinnän ja vuorovaikutuksen saralla vuodesta 1996 lähtien. Koulutukseltani olen FM (puheviestintä).
Kiinnostuitko? Lähetä meille tarjouspyyntö.
Jaa eteenpäin
Asiakkaitamme
Accountor: Virtaa ammattimaiseen asiakasviestintään!
Adara Pakkaus Oy: Työnopastaja oppimisen ohjaajana
Aluehallintovirastojen hallinto- ja kehittämispalvelut (HAKE): Asiakaspalvelun kehittäminen
Aste Helsinki Oy: Virtaa tiimityöhön!
DB Schenker: Haastavat asiakastilanteet ja niistä palautuminen
Eckerö Line Oy Ab: Haastavat asiakaskohtaamiset ja niistä palautuminen – Valmiit luentotallenteet
Heapson Oy: Työnopastaja oppimisen ohjaajana
International House Joensuu: Ajanhallinnalla työhyvinvointia!
Jyväskylän kaupunki: Valmentava johtaminen -esimiesvalmennus
Kanta-Hämeen hyvinvointialue: Johtamisvalmennus kotihoidon lähijohtajille
Keusote: Räätälöidyt asiakaspalvelun webinaaritallenteet
Kiinteistö Oy Kummatti: Asiakaslupauksen fasilitointi
Koulutuskeskus Brahe: Esimiestyö ja henkilöstöjohtaminen
Lyhytterapiasta apua työssä jaksamiseen
Monetra Oulu Oy: Virtaa ammattimaiseen asiakasviestintään! - webinaaritallenteet
Palautetta asiakkailtamme
Olemme vuosien varrella saaneet asiakkailtamme loistavaa palautetta. Tutustu kommentteihin ja jätä halutessasi omasi
Tutustu myös näihin palveluihimme
Haluatko sekä huipputulokset että innostuneen, hyvinvoivan henkilöstön, jolle asiakastyytyväisyys on ykköstavoite? Valmennustalo Virran palveluista saat kaiken sen tuen, mitä tarvitset henkilöstösi hyvinvoinnin varmistamiseen. Tutustu vierestä yrityksemme palveluihin.