Palautteen antaminen ja vastaanottaminen

Puhtia palautteeseen!

Valmennuksen tyyppi

Livevalmennus tai livewebinaari

Millainen palautteen antaja ja vastaanottaja sinä olet? Moni meistä hyötyy palautevalmennuksesta. Ammattimainen palaute vauhdittaa työssä oppimista ja parantaa työhyvinvointia, motivoitumista ja työn tuloksia.

 

Palautteen antaminen

Toimiva, positiivinen palautekulttuuri on merkki siitä, että työpaikalla on hyvä työilmapiiri. Positiivinen palaute on tehokas tapa saada aikaan tuloksia, johtaa ihmisiä ja ylläpitää menestystä. Toimivassa työyhteisössä tiedät, milloin oma panoksesi on riittävä.

On tärkeää, että myös negatiivinen palaute annetaan suoraan. Rakentava, korjaava palaute sisältää kuitenkin aina kehittämisehdotukset.

Korjaavan palautteen määrän kanssa saa olla tarkkana! Oletko kuullut 70/30 -säännöstä? Säännön mukaan taidon oppimisessa tarvitaan 70 % kannustavaa palautetta.  30 % korjaavaa palautetta riittää. Nykypäivän ammattiosaajat tunnistavat omat kehittämiskohteensa itsekin varsin hyvin. Osaatko toimia sparraajana?

 

Palautteen vastaanottaminen ja puolustusmekanismit

Entä mitä sinussa tapahtuu silloin, kun saat palautetta? Osaatko ottaa ”positiivista” ja ”negatiivista” palautetta vastaan?

Mikä on tapasi reagoida korjaavaan palautteeseen? Joskus rakentavakin palaute saattaa tuntua samalta kuin negatiivinen palaute. Tunnistatko  puolustusmekanismit, jotka saattavat estää palautteen hyödyntämisen?

Entä osaatko ottaa kiitoksen vastaan ja hyödyntää omia vahvuuksiasi? Parhaimmillaan palautekeskustelu on dialogista vuoropuhelua, johon molemmat osapuolet osallistuvat tasavertaisina.

Kaikki tarvitsevat palautetaitoja

Palautteen antaminen ja vastaanottaminen -valmennus on tarkoitettu esihenkilöille, erilaisten projektiryhmien vetäjille ja vaikkapa tiimeille. . Valmennus on osallistavaa ja sisältää paljon taitoharjoittelua. Teoriatieto tarjotaan napakoina tietoiskuina.

Organisaatiokohtaiset valmennuksemme räätälöidään juuri sinun henkilöstösi tarpeisiin.

Valmennuksen sisältöjä
  • Palaute muutoksen moottorina
  • Palautetyhjiöstä palautteen aktiiviseen pyytämiseen ja antamiseen
  • Rakentavan palautteen elementit
  • Dialogiin pyrkivä sparrauskeskustelu
  • Tunteiden kohtaaminen ja rakentava käsittely
  • Palautteen vastaanottaminen ja hyödyntämien
  • Kuuntelemisen taidot
  • Yhteyden säilyttäminen haastavissa palautekeskusteluissa
  • Itsearvioinnin ja kehittymisen tukeminen

Saat valmennuksesta

  • Oppeja jämäkkään ja suoraan palautepuheeseen
  • Itsevarmuutta puuttua alisuoriutumiseen
  • Rohkeutta pyytää ja ottaa vastaan palautetta omasta toiminnasta
  • Innostusta ja motivaatiota aktiiviseen palautteeseen
  • Käytännön vinkit, työkalut ja konkreettiset palauteenantomallit harjoituksineen.

Valmentajat

Sirpa Puolakka

Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori, Työyhteisösovittelija

Olen toiminut työyhteisövalmentajana ja yhteistyön kehittäjänä vuodesta 1999 lähtien sekä työyhteisösovittelijana vuodesta 2009. Koulutukseltani olen YTM, sosiaalipsykologi. Opiskelen ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi, valmistun kesäkuussa 2025.

Teija Mykrä

Toimitusjohtaja, Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori

Olen toiminut sekä yksityisen että julkisen puolen valmentajana erityisesti viestinnän ja vuorovaikutuksen saralla vuodesta 1996 lähtien. Koulutukseltani olen FM (puheviestintä).

Kiinnostuitko? Lähetä meille tarjouspyyntö.

Yhteydenottolomake

Jaa eteenpäin

Asiakkaitamme

Palautetta asiakkailtamme

Olemme vuosien varrella saaneet asiakkailtamme loistavaa palautetta. Tutustu kommentteihin ja jätä halutessasi omasi

Lue lisää

4,4
4,4 out of 5 stars (based on 324 reviews)
5 tähteä40%
4 tähteä59%
3 tähteä1%
2 tähteä0%
1 tähti0%