Valmennuksen tyyppi
Livevalmennus tai livewebinaariMillainen palautteen antaja ja vastaanottaja sinä olet? Moni meistä hyötyy palautevalmennuksesta. Ammattimainen palaute vauhdittaa työssä oppimista ja parantaa työhyvinvointia, motivoitumista ja työn tuloksia.
Palautteen antaminen
Toimiva, positiivinen palautekulttuuri on merkki siitä, että työpaikalla on hyvä työilmapiiri. Positiivinen palaute on tehokas tapa saada aikaan tuloksia, johtaa ihmisiä ja ylläpitää menestystä. Toimivassa työyhteisössä tiedät, milloin oma panoksesi on riittävä.
On tärkeää, että myös negatiivinen palaute annetaan suoraan. Rakentava, korjaava palaute sisältää kuitenkin aina kehittämisehdotukset.
Korjaavan palautteen määrän kanssa saa olla tarkkana! Oletko kuullut 70/30 -säännöstä? Säännön mukaan taidon oppimisessa tarvitaan 70 % kannustavaa palautetta. 30 % korjaavaa palautetta riittää. Nykypäivän ammattiosaajat tunnistavat omat kehittämiskohteensa itsekin varsin hyvin. Osaatko toimia sparraajana?
Palautteen vastaanottaminen ja puolustusmekanismit
Entä mitä sinussa tapahtuu silloin, kun saat palautetta? Osaatko ottaa ”positiivista” ja ”negatiivista” palautetta vastaan?
Mikä on tapasi reagoida korjaavaan palautteeseen? Joskus rakentavakin palaute saattaa tuntua samalta kuin negatiivinen palaute. Tunnistatko puolustusmekanismit, jotka saattavat estää palautteen hyödyntämisen?
Entä osaatko ottaa kiitoksen vastaan ja hyödyntää omia vahvuuksiasi? Parhaimmillaan palautekeskustelu on dialogista vuoropuhelua, johon molemmat osapuolet osallistuvat tasavertaisina.
Kaikki tarvitsevat palautetaitoja
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen -valmennus on tarkoitettu esihenkilöille, erilaisten projektiryhmien vetäjille ja vaikkapa tiimeille. . Valmennus on osallistavaa ja sisältää paljon taitoharjoittelua. Teoriatieto tarjotaan napakoina tietoiskuina.
Organisaatiokohtaiset valmennuksemme räätälöidään juuri sinun henkilöstösi tarpeisiin.
Valmennuksen sisältöjä
- Palaute muutoksen moottorina
- Palautetyhjiöstä palautteen aktiiviseen pyytämiseen ja antamiseen
- Rakentavan palautteen elementit
- Dialogiin pyrkivä sparrauskeskustelu
- Tunteiden kohtaaminen ja rakentava käsittely
- Palautteen vastaanottaminen ja hyödyntämien
- Kuuntelemisen taidot
- Yhteyden säilyttäminen haastavissa palautekeskusteluissa
- Itsearvioinnin ja kehittymisen tukeminen
Saat valmennuksesta
- Oppeja jämäkkään ja suoraan palautepuheeseen
- Itsevarmuutta puuttua alisuoriutumiseen
- Rohkeutta pyytää ja ottaa vastaan palautetta omasta toiminnasta
- Innostusta ja motivaatiota aktiiviseen palautteeseen
- Käytännön vinkit, työkalut ja konkreettiset palauteenantomallit harjoituksineen.
Valmentajat
Sirpa Puolakka
Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori, Työyhteisösovittelija
Olen toiminut työyhteisövalmentajana ja yhteistyön kehittäjänä vuodesta 1999 lähtien sekä työyhteisösovittelijana vuodesta 2009. Koulutukseltani olen YTM, sosiaalipsykologi. Opiskelen ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi, valmistun kesäkuussa 2025.
Teija Mykrä
Toimitusjohtaja, Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori
Olen toiminut sekä yksityisen että julkisen puolen valmentajana erityisesti viestinnän ja vuorovaikutuksen saralla vuodesta 1996 lähtien. Koulutukseltani olen FM (puheviestintä).
Kiinnostuitko? Lähetä meille tarjouspyyntö.
Jaa eteenpäin
Asiakkaitamme
Accountor: Virtaa ammattimaiseen asiakasviestintään!
Adara Pakkaus Oy: Työnopastaja oppimisen ohjaajana
Aluehallintovirastojen hallinto- ja kehittämispalvelut (HAKE): Asiakaspalvelun kehittäminen
Anfra Oy: Johdon esiintymisvalmennus
Aste Helsinki Oy: Virtaa tiimityöhön!
DB Schenker: Haastavat asiakastilanteet ja niistä palautuminen
Eckerö Line Oy Ab: Haastavat asiakaskohtaamiset ja niistä palautuminen – Valmiit luentotallenteet
Heapson Oy: Työnopastaja oppimisen ohjaajana
International House Joensuu: Ajanhallinnalla työhyvinvointia!
Jyväskylän kaupunki: Valmentava johtaminen -esimiesvalmennus
Kanta-Hämeen hyvinvointialue: Johtamisvalmennus kotihoidon lähijohtajille
Keusote: Räätälöidyt asiakaspalvelun webinaaritallenteet
Kiinteistö Oy Kummatti: Asiakaslupauksen fasilitointi
Koulutuskeskus Brahe: Esimiestyö ja henkilöstöjohtaminen
Lyhytterapiassa voi pohtia oman elämän suuntaa
Palautetta asiakkailtamme
Olemme vuosien varrella saaneet asiakkailtamme loistavaa palautetta. Tutustu kommentteihin ja jätä halutessasi omasi
Tutustu myös näihin palveluihimme
Haluatko sekä huipputulokset että innostuneen, hyvinvoivan henkilöstön, jolle asiakastyytyväisyys on ykköstavoite? Valmennustalo Virran palveluista saat kaiken sen tuen, mitä tarvitset henkilöstösi hyvinvoinnin varmistamiseen. Tutustu vierestä yrityksemme palveluihin.