Haastavat asiakastilanteet ja niistä palautuminen

Mielenrauhaa ja ammatillisuutta haastaviin kohtaamisiin

Valmennuksen tyyppi

Livevalmennus

Miten pärjäät haastavissa asiakastilanteissa? Miten palaudut niistä? Valmennuksesta vinkit tunnepitoisten asiakastilanteiden rauhoittamiseen ja haastavista asiakaskohtaamisista palautumiseen.

Valmennuksen kuvaus

Ammattimainen asiakaspalvelija ottaa vastaan  asiakkaiden tunnereaktioita laidasta laitaan provosoitumatta. Kokenutkin asiakaspalvelija on kuitenkin vain ihminen omine tunteineen ja tarpeineen. Parhaille asiakaspalvelijoille tuntuu olevan  tyypillistä, että he vaativat itseltään täydellisiä suorituksia kaikissa asiakastilanteissa. Jos asiakas ei poistu iloisena ja tyytyväisenä, asiakaspalvelija kokee herkästi epäonnistuneensa ja saattaa jäädä pitkäksikin aikaa märehtimään tylsää asiakaskohtaamista, joka ei kaikista yrityksistä huolimatta päättynyt onnelliseen loppuun.

Haastavasta asiakaskohtaamisesta palautuminen on hyvin henkilökohtainen ja ihmisen sisäinen asia. Itselle tehokkaiden palautumiskeinojen löytäminen ei ole mahdollista ilman pysähtymistä oman itsensä äärelle ja reflektoimatta omia reagointitapojaan.

Haastavista asiakastilanteista palautuminen on myös työporukan yhteinen asia. Miten me erilaiset ihmiset toimisimme niin, ettemme yhteisöllisesti pitäisi puheillamme stressiä ja negatiivisuutta yllä? Miten onnistuisimme yhdessä keventämään tunnelmiamme? Kuinka löydämme porukalla toinen toistamme tukevan, iloisen tekemisen meiningin – kaikkine ihmiselämään kuuluvine rosoisuuksineen?

Yrityskohtaiset valmennuksemme räätälöidään tilaajan tarpeisiin. Haastavista asiakastilanteista palautuminen -valmennus voidaan toteuttaa myös webinaariluentona tai osallistavana etävalmennuksena.

Valmennuksen sisältöjä

Ongelmatilanteiden rauhoittaminen
  • Arvostava kohtaaminen ja läsnäoleva kuunteleminen
  • Ammattimainen asiakaspalautteen vastaanottaminen
  • Rajojen asettaminen on ammattimaisuutta -missä menevät palvelun rajat?
Ammatillisuuden säilyttäminen
  • Erilaiset tavat reagoida haastaviin tilanteisiin
  • Tunteet tarttuvat – miten säilyttää ammatillisuus?
  • Negatiivisten tunteiden rakentava käsittely
Palautuminen stressaavista tilanteista
  • Tunnekuormituksen purkaminen ja mielenrauhan säilyttäminen
  • Itsemyötätunnon taito ja stressinhallinta
  • Positiivisten tunteiden herättely ja tietoinen vaaliminen
Case-työskentely
  • Osallistujien omien haastavien asiakastilanteiden työstäminen
  • Hyvät vinkit jakoon

Valmentajat

Sirpa Puolakka

Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori, Työyhteisösovittelija

Olen toiminut työyhteisövalmentajana ja yhteistyön kehittäjänä vuodesta 1999 lähtien sekä työyhteisösovittelijana vuodesta 2009. Koulutukseltani olen YTM, sosiaalipsykologi.

Teija Mykrä

Toimitusjohtaja, Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori

Olen toiminut sekä yksityisen että julkisen puolen valmentajana erityisesti viestinnän ja vuorovaikutuksen saralla vuodesta 1996 lähtien. Koulutukseltani olen FM (puheviestintä).

Kiinnostuitko? Lähetä meille tarjouspyyntö.

Yhteydenottolomake

Jaa eteenpäin

Palautetta asiakkailtamme

Olemme vuosien varrella saaneet asiakkailtamme loistavaa palautetta. Tutustu kommentteihin ja jätä halutessasi omasi

Lue lisää

4,4
Arvosteltu 4,4 / 5
4,4 tähteä 5 tähdestä (perustuu 306 arvosteluun)
5 tähteä39%
4 tähteä60%
3 tähteä1%
2 tähteä0%
1 tähti0%