Valmennuksen tyyppi
LivevalmennusTyössä jaksaminen on koetuksella, jos vastassa on hankala asiakas. Haastavat asiakastilanteet kuormittavat. Hae valmennuksesta vinkit, miten rauhoitat haastavat asiakastilanteet ja miten hoitaa haastavasta työstä palautuminen.
Haastavan asiakkaan kohtaaminen on taitolaji
Ammattimainen asiakaspalvelija ottaa vastaan asiakkaiden tunnereaktioita laidasta laitaan provosoitumatta. Kokenutkin asiakaspalvelija on kuitenkin vain ihminen omine tunteineen ja tarpeineen. Parhaille asiakaspalvelijoille tuntuu olevan tyypillistä, että muu ei riitä kuin täydellinen asiakaskohtaaminen. He vaativat itseltään täydellisiä suorituksia kaikissa asiakastilanteissa. Jos asiakas ei poistu iloisena ja tyytyväisenä, asiakaspalvelija kokee herkästi epäonnistuneensa ja saattaa jäädä pitkäksikin aikaa märehtimään tylsää asiakaskohtaamista, joka ei kaikista yrityksistä huolimatta päättynyt onnelliseen loppuun.
Työstä palautuminen on hyvin henkilökohtainen ja ihmisen sisäinen asia. Itselle tehokkaiden palautumiskeinojen löytäminen ei ole mahdollista ilman pysähtymistä oman itsensä äärelle ja reflektoimatta omia reagointitapojaan.
Haastavista asiakastilanteista palautuminen on myös työporukan yhteinen asia. Emmehän yhteisöllisesti pidä puheillamme stressiä ja negatiivisuutta yllä? Miten voimme yhdessä keventää tunnelmiamme? Asiakastyössä jaksaminen ja haastavan asiakkaan kohtaaminen on Valmennustalo Virran suosituimpia valmennusteemoja.
Haastavat asiakastilanteet -valmennus
Ongelmatilanteiden rauhoittaminen
- Arvostava kohtaaminen ja läsnäoleva kuunteleminen
- Ammattimainen asiakaspalautteen vastaanottaminen
- Rajojen asettaminen on ammattimaisuutta -missä menevät palvelun rajat?
Ammatillisuuden säilyttäminen
- Hankalan asiakkaan kohtaaminen
- Erilaiset tavat reagoida haastaviin tilanteisiin
- Tunteet tarttuvat – miten säilyttää ammatillisuus?
- Negatiivisten tunteiden rakentava käsittely
Palautuminen stressaavista tilanteista
- Tunnekuormituksen purkaminen ja mielenrauhan säilyttäminen
- Itsemyötätunnon taito ja stressinhallinta
- Positiivisten tunteiden herättely ja tietoinen vaaliminen
Case-työskentely
- Osallistujien omien haastavien asiakastilanteiden työstäminen
- Hyvät vinkit jakoon
Valmentajat
Sirpa Puolakka
Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori, Työyhteisösovittelija
Olen toiminut työyhteisövalmentajana ja yhteistyön kehittäjänä vuodesta 1999 lähtien sekä työyhteisösovittelijana vuodesta 2009. Koulutukseltani olen YTM, sosiaalipsykologi. Opiskelen ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi, valmistun kesäkuussa 2025.
Teija Mykrä
Toimitusjohtaja, Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori
Olen toiminut sekä yksityisen että julkisen puolen valmentajana erityisesti viestinnän ja vuorovaikutuksen saralla vuodesta 1996 lähtien. Koulutukseltani olen FM (puheviestintä).
Kiinnostuitko? Lähetä meille tarjouspyyntö.
Jaa eteenpäin
Valmennuksen asiakkaita
DB Schenker: Haastavat asiakastilanteet ja niistä palautuminen
Smartum Oy: Haastavista asiakastilanteista palautuminen
Eckerö Line Oy Ab: Haastavat asiakaskohtaamiset ja niistä palautuminen – Valmiit luentotallenteet
Keusote: Räätälöidyt asiakaspalvelun webinaaritallenteet
Aluehallintovirastojen hallinto- ja kehittämispalvelut (HAKE): Asiakaspalvelun kehittäminen
Palautetta asiakkailtamme
Olemme vuosien varrella saaneet asiakkailtamme loistavaa palautetta. Tutustu kommentteihin ja jätä halutessasi omasi
Tutustu myös näihin valmennuksiin
Haluatko sekä huipputulokset että innostuneen, hyvinvoivan henkilöstön, jolle asiakastyytyväisyys on ykköstavoite? Valmennustalo Virran palveluista saat kaiken sen tuen, mitä tarvitset henkilöstösi hyvinvoinnin varmistamiseen. Tutustu vierestä yrityksemme palveluihin.