Palautteen antaminen ja vastaanottaminen

Puhtia palautteeseen! –  palautteen antaminen ja vastaanottaminen

Onko sanoillasi vaikuttavuutta, kun haluat muutosta työyhteisössä?

  • Onko sanoillasi vaikuttavuutta, kun haluat muutosta työyhteisössä?
  • Koetko epävarmuutta puuttua, kun työntekijän työsuoritus poikkeaa sovitusta?
  • Haluatko oppia jämäkkää ja suoraa palautepuhetta?
  • Puetko kiitollisuutesi ja tyytyväisyytesi selkeästi sanoiksi?
  • Tuletko palautekeskusteluissa kuulluksi ja ymmärretyksi niin kuin haluat?
  • Rohkenetko pyytää ja ottaa vastaan palautetta omasta toiminnastasi?

Osaatko antaa ja vastaanottaa palautetta?

Tyytyväisyyden ja kiitollisuuden selkeät ilmaukset ovat tehokas tapa johtaa ihmisiä ja ylläpitää menestystä. Valmentava esimies varmistaa, että jokainen tietää, milloin oma panos on riittävä.

Toki on tärkeää, että esimies uskaltaa ja osaa selkeästi ilmaista palautteensaajan kehittämiskohteet.  Korjaavan palautteen määrän kanssa saa kuitenkin olla tarkkana. Oletko kuullut 70/30 -säännöstä? Säännön mukaan taidon oppimisessa tarvitaan 70 % kannustavaa palautetta.  30 % korjaavaa palautetta riittää. Nykypäivän ammattiosaajat tunnistavat omat kehittämiskohteensa itsekin varsin hyvin. Osaatko toimia sparraajana?

Entä mitä sinussa tapahtuu silloin, kun saat palautetta? Kun kehuja tai kritiikkiä tulee osaksesi. Mikä on tapasi reagoida korjaavaan palautteeseen? Osaatko ottaa kiitoksen vastaan ja hyödyntää omia vahvuuksiasi?

Parhaimmillaan palautekeskustelu on dialogista vuoropuhelua, johon molemmat osapuolet osallistuvat tasavertaisina.

Palautteen antaminen ja vastaanottaminen -valmennus

Valmennuksen sisältöjä

  • Palaute muutoksen moottorina
  • Palautetyhjiöstä palautteen aktiiviseen pyytämiseen ja antamiseen
  • Rakentavan palautteen elementit
  • Dialogiin pyrkivän sparrauskeskustelun ohjaaminen
  • Tunteiden kohtaaminen ja rakentava käsittely
  • Palautteen vastaanottaminen ja hyödyntämien
  • Kuuntelemisen taidot
  • Yhteyden säilyttäminen haastavissa palautekeskusteluissa
  • Itsearvioinnin ja kehittymisen tukeminen

Valmennus on tarkoitettu esimiehille ja erilaisten projektiryhmien vetäjille. Se laajentaa esimiesvalmennuksen sisältöä. Valmennus voidaan kohdentaa myös koko tiimille, johtoryhmälle tai muille työryhmille. Valmennus on osallistavaa ja sisältää paljon taitoharjoittelua. Teoriatieto tarjotaan napakoina tietoiskuina.

Organisaatiokohtaiset valmennuksemme räätälöidään juuri sinun henkilöstösi tarpeisiin. Valmennus voidaan toteuttaa osin etänä. Tutustu myös osallistaviin  etävalmennuksiimme ja webinaareihimme.

Valmennustalo Virta Oy on ansioitunut etenkin asiakaspalvelukoulutusten, työyhteisötaitojen kehittämisen sekä esimiesvalmennusten parissa. Henkilökohtaista sparrausta saat Business Coachingissamme.

 

Kiinnostuitko valmennuksistamme? Ota yhteyttä ja pyydä tarjous haluamastasi kokonaisuudesta!

 

Lähetä tietosi lomakkeella

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme

Teija Mykrä
Yritysvalmentaja
, Business Coach, Fasilitaattori

GSM 050 5755 950
teija.mykra@valmennustalovirta.fi

 

 

 

 

Sirpa Puolakka
Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori, Sovittelija

GSM 040 7056 093
sirpa.puolakka@valmennustalovirta.fi

 

 

 

 

 

Haluatko tutustua ensin hinnoitteluumme?