Haastavat asiakastilanteet

Vihainen asiakas

  • Onko asiakastyytyväisyys sinulle kunnia-asia?
  • Syövätkö haastavat asiakastilanteet voimiasi?
  • Ajeletko tunteiden vuoristoradalla asiakkaittesi ohjaamana?
  • Haluaisitko kehittää jämäkkyyttäsi haastavissa  asiakaskohtaamisissa?
  • Osaatko sanoa asiakaslähtöisesti ”ei”?
  • Haluatko oppia säilyttämään mielenrauhasi myös haastavan asiakaskohtaamisen jälkeen?

Haastavat asiakastilanteet vaativat ammatillista erityisosaamista

Asiakaspalvelu ja haastavien asiakaskohtaamisten ammattitaitoinen hoitaminen on tullut osaksi mitä erilaisimpia työtehtäviä. Asiakaspalvelu haastavien asiakkaiden kohtaamisineen on kuitenkin erityisosaamista, jossa tarvitaan tehokkaita vuorovaikutustaitoja. Henkilökohtaista osaamista voi myös kehittää business coachingin avulla.

Usein huomaamme vuorovaikutuksen merkityksen juuri silloin, kun jokin menee pieleen. Valmennuksesta saat voimaa haastavien asiakkaiden kuuntelemiseen, keinoja luottamuksen rakentamiseen sekä työkaluja oman mielenrauhan ja asiakassuhteen säilyttämiseen myös haastavissa asiakastilanteissa.

Haastavat asiakastilanteet -valmennus

  • Pettyneen, ärtyneen, vihaisen asiakkaan tarpeiden selvittäminen
  • Kuuntelemisen taito ja vaativien viestien vastaanottaminen
  • Asiakkaan tunnetilaan vaikuttaminen
  • Havaintoihin keskittyminen – tulkintojen tuulettaminen
  • Perustehtävän muistaminen ja palvelun rajat
  • Asiakaslähtöinen ”ei”
  • Asiakkaan tarpeisiin keskittyminen tunnelatautuneessa tilanteessa
  • Asiakaspalvelijan tunnetaidot – omien tunteiden tunnistaminen ja säätely
  • Keskeneräisyyden hyväksyminen ja jatkuva oppiminen
  • Asiakaspalvelijan voimavarat ja työnilon vaaliminen

Haastavat asiakastilanteet ja niistä palautuminen -webinaarimme on helppo tapa tarjota henkilöstölle tukea haastaviin asiakastilanteisiin.

Yritysvalmennus räätälöidään tilaajan tarpeisiin. Toteutamme vuorovaikutuspainotteiset, innostavat ja kokemukselliset valmennuksemme sekä yksityiselle että julkiselle sektorille, aloittaville ja konkareille. Yritysvalmennus voi sisältää sekä lähi- että etävalmennusta. Tutustu webinaareihimme ja osallistaviin etävalmennuksiimme!

Haastavat asiakastilanteet- valmennuksesta hyötyvät kaikki, jotka ovat työssään vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa.

 

Kiinnostuitko valmennuksistamme? Ota yhteyttä ja pyydä tarjous haluamastasi kokonaisuudesta!

 

Lähetä tietosi lomakkeella

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme

Teija Mykrä
Yritysvalmentaja
, Business Coach, Fasilitaattori

GSM 050 5755 950
teija.mykra@valmennustalovirta.fi

 

 

 

 

Sirpa Puolakka
Yritysvalmentaja, Business Coach, Fasilitaattori, Sovittelija

GSM 040 7056 093
sirpa.puolakka@valmennustalovirta.fi

 

 

 

 

 

Haluatko tutustua ensin hinnoitteluumme?

Tutustu myös asiakaspalvelukoulutukseemme!

Valmennustalo Virta Oy on ansioitunut etenkin asiakaspalvelukoulutusten, työyhteisötaitojen kehittämisen sekä esimiesvalmennusten parissa.